Friday, May 8, 2009

Ke Mana Air-air Itu Menghilang??

Friday, May 8 2009
Sejak dua hari lepas ni, aku asyik minum air je. (haha) Ok, memang manusia normal tak boleh hidup tanpa air. Paling kuat pun boleh bertahan 3 hari aje.
Tapi, yang aku peliknya, ke manalah perginya air-air yang bergelen-gelen aku minum tu??
Hello? Ada sesiapa di luar sana yang boleh membantu aku?
Bangun daripada tidur je, aku minum.
Waktu sarapan, sudah tentulah minum. Kalau tak dah lama mati tercekik..aku ni kalau makan laju tau..kalah michael schumacer..eh..tak..nama tu dah lapuk..haa..kalah Jenson Brown..
Kalau nak diikutkan, setiap satu jam lebih sikit, aku akan rasa dahaga.
Dan sepanjang hari ni, aku asyik miinum aje.
Tapi..psst..nak tahu tak? Aku tak tahu ke mana air-air tu pergi!!
Yela..memangla air masuk ke dalam perut, tapi, yang aku musykilnya...aku tak rasa nak pergi ke tandas pun!!
Korang jangan ingat ni benda main-main! Ni pelik bin ajaib nih!
Mana boleh aku minum air dekat satu liter lebih (emm lebih kurangla) tapi sikit pun tak terasa.
In fact, lagi dahaga ada la..

Agak-agaklah kan..ke manala perginya air-air tu? Nak kata aku bersenam sampai peluh memercik..ce wah..takdenye nak memercik. Setitik pun tak keluar.
Mungkin..mungkin..time aku tido keluar 'air nira basi' kot? tu..kira air la jugak kan??

Alala..comelnye 'aku'
Okeylah. Dah puas aku merepek.

Actually, aku rasa sebab cuaca. Ya, memang tak dapat dinafikan lagi. Sebab inilah satu-satunya alasan yang paling logik berbanding alasan-alasan yang kita dah pun bincangkan sebentar tadi.. ngeh3x..
Betul, tanyalah mana-mana orang KL, mesti diorang pun akan cakap benda yang sama. Panas! Panas! Pisang goreng panas! Mai beli mai! (ok aku merepek lagi..)
Tapi, memang panas. Menurut termometer yang melekat kat dinding rumah aku, purata suhu harian, tak kiralah pagi ke, malam ke..ialah 30'c! Rekod tertinggi setakat ni ialah 31.5'c! (ada ke point 5?) Yang paling rendah pulak 29'c. Hmm, macam tak ada beza je..
So, aku rasa sudah selesailah kemusykilan "Ke mana air-air itu menghilang".


Jaga-jaga ye kawan-kawan. Rasanya 'global warming' ni bukan mainan saintis, tetapi realiti yang kian terasa bahangnya. Tak bohong punye. Memang petanda dunia nak kiamat dah..

Dunia di ambang kiamat..

Hai, dunia dah nak kiamat, tapi manusia berperangai macam tak ada malapetaka besar yang akan datang..makin banyak kumpul harta adalah..

p/s: sebenarnya aku nak cakap pasal global warming, dan betapa cepatnye ia sedang berkembang saat ini! Tapi ini ajelah yang mampu aku bagi..
Posted at 11:33pm

No comments: